KUBA 2011 deník z naší cesty

2.12.- 20.12.2011 jsme s kamarádem navštívili ostrov svobody Kubu.

První den jsme letěli na čas (Air France) z Prahy (teplota 0° C)do Paříže (teplota +5°C) a potom do Havany. Cesta utekla až nezvykle rychle. Celých 12 hodin letu byl den ,díky časovému posunu -6 hodin a tak se nechtělo ani spát.V Havaně na letišti nás už čekal náš domluvený odvoz do hotelu Copacabana. Tam jsme měli základnu po 3 dny.

Druhý den jsme měli domluvený výlet po staré Havaně (teplota 26°C). Vyzvedlo nás auto s naším řidičem  a s Miriam (náš kubáský průvodce mluvící česky). Nestihli jsme vše ,ale řekli jsme si že to doženem poslení den kdy budem zase v Havaně. Večer jsme měli domluvenou Tropicanu . Předcházela tomu večeře v Doutníkovém domu ,kde nám provedli "školení " jak správně kouřit doutník .

Třetí den jsme měli domluvený výlet do údolí Viñales pod vedením našeho delegáta z Havany Pavla.

Čtvrtý den v 6 hod. ráno odlet z Havany do Santiaga De Cuba vnitrostátním letem Aero Caribbean (ATR-72) Cesta dlouhá asi 900km rychlost cca 500km/hod.Průměrná teplota  32C. Hned na letišti v Santiagu jsme si půjčili auto z CubaCaru (Hyundai i10) ,které jsme tam měli zamluvené. Po menších peripetiích s pojištěním a stavem samotného auta jsme úspěšně vyrazili do města se ubytovat . Náš zaplacený  hotel San Basilio ve středu města na nás čekal. Jaké bylo překvapení když jsme přijeli a hotel byl už asi pěknou dobu v rekonstrukci . V hotelu nám řekli ,že se máme ubytovat hotelu Melia ( nejluxusněším hotelu ve městě)  takže vše dopadlo dobře.Po ubytování jsem vyrazil do města.

příběh

Měl jsem velkej hlad a zalezl jsem do první hospody, co jsem viděl.

Začal jsem luštit jídelní lístek, když  ke mně přišel vrchní. Všiml si, že mám česko- španělský slovník a česky řekl: Dobrý den. Co si dáš ?  a já na něj: Kde jste se naučil tak pěkně česky ?  a on: Můj děda  dělal v Tatře a naučil mě trochu česky. Takže jsme hezky popovídali.

Nasycen jsem vylezl z hospůdky a šel jsem vyfotit nějaká vytipovaná místa. Když jsem takhle jedno to místo obcházel tak se mě policajt zeptá španělsky odkud jsem? Já ,že z čech.

On na mě česky: Já pracoval na slovensku v hutích. Tak jsme se začli bavit česky.

Zajímal se jak se máme . Jaký máme platy. Kolik stojí auta. No docela jsme popovídali.

Pátý den jsme vyrazili na nedaleké poutní místo El Cobre . Po té jsme vyjeli do hor na výhledy z Gran Piedra a Jardin Botanico kde jsme viděli krásnou květenu :) poté jsme se přesunuli na nedaleké Valle de la Prehistoria kde byli celkem hezké betonové prehistorické potvůrky usazené do ještě krásnější přírody. Navečer jsme potkali 2 čechy podnikající na Kubě a zachlastali .

Šestý den jsme vyrazili na místní pevnost San Pedro de la Roca ,která chránila město v dobách minulých. Odpoledne koupání na pláži poblíž města.

Sedmý den jedeme do hor k Pico Turkino. Cestou míjíme vrak španělské válečné lodi. Cesta je ,ale velmi špatná a tak jsme změnili plány na koupání v karibském moři .Nechali jsme opravit kolo za 3CUC .Z čtverečku udělali zpět kolečko a natankovali benzin 94oct cena za litr 1.1 CUC. (Mají tu pouze olovnatý benzín.)

Osmý den jsme vyjeli přes Guantánamo ,po legendární horské silnici La Farola do Baracoa nejvýchodnějšího města na Kubě ,kde přistál Kryštof Kolumbus při první výpravě. Ubytováni jsme byli v jedné ze tří pevností v tomto městě .Jedna byla přestavěna na hotel. Hotel El Castillo je velmi příjemný a má úžasný výhled na celé město .(přejezd 234 Km)

Devátý den.Čekala nás cesta do Holguinu (250km) o ,které jsme věděli ,že nebude lehká . ZA MĚSTEM PRALES NAPROSTO BEZ ASFALTU,STRAŠNÁ CESTA ,ALE KRÁSNÁ PŘÍRODA.Od města Moa byla cesta lepší . Příjezd do Holguinu kolem 15hod.Hotel Perník nic moc asi nejhorší hotel co jsme měli ,ale má velký bazén a jeden den se dá v pohodě přežít. Město má pěkné obnovené historické centrum a dobře se v něm nakupuje za pesos nacionale. Další příjemnou věcí bylo ,že v něm nejsou jineteros  (nahaněči nabízející nejrůznější zboží a služby)

Desátý den. Cesta do Camagüey .(202km) Ubytováni jsme byli super hotelu  - Gran Hotel . Krásná historická budova, vstřícný personál a hezký bazének. Krásné obnovené historické centrum ,ale naštěstí toto úžasné město není ještě turisty objeveno což znamená bez nahaněčů.

Jedenáctý den na nás čekalo několik krásných míst a to Sancti Spíritus dále věž na hlídání otroků Manaca Iznaga a Trinidad  a prý druhá nejkrásnější pláž na Kubě Ancon kde jsme bydleli v kompexu hotelu Club Amigo Ancón hotel průměrný pláž hezká. Přejezd 256km.

Dvanáctý den. Cienfuegos nádherné město kde je poznat francouzský vliv . Bydleli jsme na plaži v hotelu Luna Rancha pěkný hotel s bazenem ,příjemný personál . Potkali jsme zde 2 slováky, kteří tu dlouhodobě pracují na elektrárně. (přejezd 83km)

Třináctý den. Zátoka Sviní  - Playa Girón. Krásná pláž . Hotel stejného jména jako místo. Pěkné místo jen velmi málo hostů. Hotel tipuji pro 400lidí a bylo tam 10 lidí včetně nás takže pesonál nás početně převyšoval.(přejezd 60km)

. U hotelu stojí muzeum známého vylodění kubánských emigrantů podporovanými USA , kteří chtěli změnu poměrů. Je v něm ukázka zbraní a mnoho fotek. Zajímavé je ,že mnoho zbraní co měl Fidel je z československa.

Čtrnáctý den. Cesta do Varadera jsme si zpestřili  navštěvou krokodýlí farmy i s ochutnáním krokodýla. Na Varaderu jsme byli 3 dny. Přejezd byl dlouhý  200km.

Osmnáctý den. Havana.Památky, nákupy,loučení.

Devatenáctý den . Odlet přes Paříž do Prahy. Bohužel jsme měli 3 hodiny zpoždění a do Prahy na nedojel jeden kufr. Doručiliho 3 dny poté.

Celkem jsme najeli autem Z Santiaga do Havany 1900Km a předtím taxi nebo autobusem cca 500km.

Zde je jedno moje video  Atlantiku a Karibiku

Ještě jedno shrnutí :

Kdybych měl vybrat nejzajímavější města tak by to byli Camagüey , Cienfuegos (ty nás zaujaly jako města) a Holguin (krásné okolí).

Nepočítám Havanu to je jasná klasika.